Paramotor Klinik
Ikarus Paramotor eğitimleri toplam 10 aktif günde içinde yapılır. Eğitime katılacak pilotlar en çok 4 kişilik gruplar halinde katılırlar. Teorik dersle başlayan eğitim video brifing, ekipman bilgisi, eğitim planı ve amaçlanan seviye görevlerinin anlatılması ile devam eder. Teorik dersler şu başlıklar altında devam eder ;uçuş tekniği, aerodinamik, acil durumlar, meteoroloji. Pratik eğitimler yer çalışması ile başlar. Ekipman bilgisini alan pilot adayları düz ve ters kalkış tekniklerini çalışırlar. Bu çalışmalar üç veya dört gün kadar sürer. Motorsuz yapılacak yer çalışmaları bittikten sonra paramotor ekipman brifingi yapılır ve askı simülatörü çalışması yapılır. Paramotor ile birlikte düz ve ters yer çalışması aşamasına geçilir. Bu aşamadan sonra kalkış ve iniş görevleri başlar. Kalkış ve iniş görevleri ile birlikte uçuş ve manevra görevlerinin bitirilmesi ile çalışma biter.
PARAMOTOR EĞİTİM SİSTEMİ
Genel Açıklama, (video brifing)
•Ekipman tanıtımı,
•Kanat yer çalışması,
•Motorsuz, kanat bağlantıları, kanadı uçuşa hazırlama,
•Düz ve ters kalkış yetenekleri, kiting çalışması,
•Motorsuz Uçuş Görevleri,
•Kalkış ve inişte kanat kontrolü ve hakimiyet,
•Ağırlık kullanarak ve fren kullanarak 90 – 180 – 360 derece manevralar,
•Trim hız sistemi kullanımı,
•Sert rüzgarda iniş teknikleri,
•Kulak kapama çalışması,
•Acil durumlar,
•Hava Trafik Kuralları,
•Motorlu Uçuş Görevleri,
•Ekipman tanıtımı,
•Güvenlik,
•Teorik olarak Paramotorun klasik uçuştan farkları,
•Ekipmanın kurulumu, bakımı ve uçuşa hazırlanması,
•Paramotor kalkış tarzları,
•ayaktan ters ve düz kalkış,
•trike kalkışı,
•farklı rüzgar şartlarında kalkış teknikleri,
•Askıda motor çalıştırma ve gaz kullanma simülatör çalışması,
•İrtifa kontrolü ve rota planlama,
•Genel uçuş düzeni,
•manevralar,
•gaz kullanımı,
•Fren kullanımı, hızlı ve yavaş uçuş,
•İnişte dikkat edilecek noktalar,
•Klasik hatalar,
•Fazla fren uygulama,
•Alçak irtifada manevra,
•Fiziksel engeller,
•Pervane,
•Paramotorda yedek paraşüt,
•Ekipman seçimi,
•Ebat
•Ağırlık
•Fiziksel kondisyon
•Coğrafya
•Pilotaj tecrübesi
•Motor, pervane ve yakıt güvenliği
Eğitim Süresi:
Eğitimler 10 aktif gün olarak sürmektedir. Bu süre hafta sonları şeklinde veya pilot adaylarının birlikte karar verecekleri zaman dilimleri halinde kullanılır.
Haftasonu yada parça parça alınabilme durumu:
Dileyen pilotlar çalışma programının sadece hafta sonu bölümlerine katılarak eğitimlerine devam edebilirler.
Sertifika:
Şu anda ülkemizde Paramotor veya Yamaç Paraşütü pilotluğu ile ilgili lisanslama düzenlemeleri yapılmamıştır. Bu konuda Hava Sporları Federasyonu çalışma yapmaktadır. Federasyon bünyesinde yapılan bu çalışmalarda Ikarus Havacılık aktif görev almaktadır.
Paramator kiralama ya da satış :
Paramotor ekipmanı seçimi başlıbaşına bir teorik ders konusudur. Ikarus Havacılık eğitimlerinden önce pilot adayları paramotor ekipmanı almak zorunda olmasalarda kiralama hizmeti verilmez. Pilot adayları eğitim sonrasında ekipman almak durumundadır. Pilot adayının özel şartlarına göre Ikarus Eğitmenleri uçuş amacına en uygun paramotor seçiminde pilota yardımcı olurlar. Prensip olarak yamaç paraşütü ve paramotor ekipmanları uçuş eğitimini veren okullar yapar. Ikarus Havacılık 1995 yılından bu yana süren yamaç paraşütü ve paramotor eğitimleri boyunca eğitimler dışında ekipman tedariği konusunda da son derece değerli tecrübelere sahip olmuştur ve Dünyanın önde gelen markaları ile sıkı işbirliği içindedir. Yamaç Paraşütü ve sportif havacılık konularında bir çok farklı markanın Türkiye temsilciliğini yapan Ikarus Havacılık satış sonrası verdiği desteklerle de pilot adaylarına en iyi hizmeti vermektedir.
Eğitimi bölgesi:
Ikarus Havacılık eğitimlerini İstanbul da vermektedir. İstanbul dışında en az dört kişilik gruplar için bölgesel eğitimler de verilmektedir. Bölgesel eğitimler için eğitim alanı seçimi için ön keşif yapılması gerekir. İstanbulda yapılan çalışmalarda Kilyos sahili ve yine İstanbul Karadeniz sahillerinde yer alan Ağaçlı, Kilyos gibi geniş ve boş arazilerde uçuş görevleri yapılmaktadır.